10. mai 2019
Har blit tatt på
Jeg har blit ta på av min bror. Jeg har fortalt mamma, men jeg tulle så mye at ho ikkje trur på meg. Hva skal eg gjør+ han har truet med å ta det inn i ræ***

Tema: Vold
Hei,
Fint du kontaker oss.
Broren din skal ikke ta på kroppen din på steder du ikke vil. Han har heller ikke lov til å true deg på noen som helst måte. Det er derfor viktig at du sier i fra til foreldrene dine om hva som skjer. Du sier at moren din ikke tror på deg. Da bør du snakke med en annen voksen du stoler på. Det kan være en i familien din, en lærer eller en helsesykepleier (helsesøster) på skolen din.
Du kan også ringe Alarmtelefonen for barn og unge på 116 111. Her kan du snakke med en voksen som kan hjelpe deg videre. Denne tjenesten er åpen hele døgnet.
Det er viktig at du får hjelp til å håndtere dette.