22. oktober 2019
Gammel lærer
Hei.
Før sommeren var det en lærer i parallell klassen min som hadde vært litt ekkel mot jenter. Måten han hadde sett på jentene og tatt på de hadde blitt oppfattet ubehagelig. Han sluttet å undervise fra jul fordi han visst hadde dratt i bh-stroppen til en av jentene. Han har vært borte en stund, men nå er han tilbake på skolen. Nå som jeg vet hvordan han har oppført seg klarer jeg ikke se ordentlig på han. Det er ubehagelig å gå forbi han i gangen. Burde jeg si i fra til noen?

Tema: Skole
Hei, så fint at du skriver til oss om dette.
Du kan snakke med rektor om dine bekymringer.
Du skriver at grunnen til at han var borte var fordi han tok på jenter, men at han nå er tilbake. Antakelig har rektor da gitt ham en sjanse til å skjerpe seg.
Rektor skal sørge for at elevene har et godt skolemiljø, og hvis lærere oppfører seg på denne måten, har rektor et ekstra stort ansvar. Det er derfor viktig at du eller andre sier fra til rektor dersom dere opplever at han gjør noe ekkelt mot jenter på nytt.