24. september 2019
Fotball
Eg vil bytte familie for eg blir erta av broren min og foreldrene mine dei kjeftar heile tida på meg og det føles ut som om dei hater meg. Det er fleire grunnar men det kan eg ikkje si

Tema: Familie
Hei!
Så leit å høre at du ikke har det bra hjemme. Det er veldig bra at du skriver til oss om dette, slik at vi kan gi deg noen råd om hva du kan gjøre.
Det er ikke greit at foreldre kjefter hele tiden, eller behandler deg på en måte som gjør at du får vondt inni deg. Du har rett til å bli tatt vare på av foreldrene dine. De skal gi deg trygghet og omsorg, og passe på at du har det bra og føler deg elsket.
Hvis du ikke har det bra hjemme, er det viktig at du får hjelp. Si ifra til en voksen du stoler på, for eksempel en lærer eller helsesykepleier på skolen din. Du kan også ta kontakt med Alarmtelefonen 116 111.
Vi har skrevet mer om god omsorg i familien og hva foreldre ikke skal gjøre mot barna sine her.
Skriv gjerne til oss igjen om det er noe mer du lurer på!