29. oktober 2019
foster hjem
hei jeg har veldig strenge foreldre jeg hadde lov till å gjøre hva jeg vill på tellefonen min og jeg hørte på hva di sa og gjorde alt me plutselig begynte di og spærre av tillgang till alt mulig og at jeg ikke bruke telefonen till 20.00 engang er dette retferdig

Tema:
Hei,
Takk for spørsmålet ditt.
Det er litt vanskelig for oss å vite hvorfor foreldrene dine plutselig har satt grenser for hvordan du får bruke mobiltelefonen din.
Har du forsøkt å spørre dem hvorfor de gjør det? Foreldrene dine bør fortelle deg hva som er årsaken til at de ikke lar deg bruke telefonen din på vanlig måte.
Spør dem gjerne om det er noe du har gjort som er galt eller skyldes det noe helt annet.
Foreldrene dine skal ta vare på deg og hjelpe deg når du trenger det. De skal også beskytte deg hvis de mener at du blir utsatt for noe som ikke er bra for deg.
Les mer om rettigheter i familie og hjemme
Vi håper du finner ut av dette.