22. februar 2019
foreldrene mine lyver til barnevernet
jeg har blitt dyttet av stefaren min og han har gitt trusler til meg. og når jeg går til barnevernet så tror dem ikke på meg, og foreldrene mine lyver til dem. jeg har blitt skadet og dytten nesten kvelt hjemme, og når jeg drar til barnevernet så tror dem ikke på meg. har dratt til dem 3 ganger ingenting har skjedd. jeg har snakket med voksne som jeg stoler på rektor, sosiallærer og nære venner . INGENTING HJELPER!!! hva skal jeg gjøre

Tema: Barnevern Vold
Hei!
Så bra at du skriver til oss om dette.
Det du skriver at du opplever hjemme er ikke greit. Det er vold, og det høres alvorlig ut når du skriver at du blir truet, skadet og nesten kvalt
Alle barn skal føle seg trygge hjemme. Trygghet er viktig for at barns utvikling. Det er derfor veldig bra at du sier ifra om det som skjer hjemme, og det er viktig at du får hjelp.
Vårt råd er at du ringer til Alarmtelefonen for barn og unge 116 111 eller til Politiet på 02800. Det er viktig at du ikke slutter å si fra om det som skjer hjemme, selv om du opplever at barnevernet ikke tror på deg.
Du kan også ta kontakt med Barnas jurist. De gir gratis rettshjelp til barn og unge under 25 år.
Vi håper at du får hjelp. Hvis ikke, vil vi gjerne at du skriver til oss igjen. Du kan skrive til oss her, eller sende oss e-post til post@barneombudet.no.