25. februar 2019
Foreldre
Foreldrene mine snakker ikke med hverandre. Pappa skriker til mamma hver kveld. Innvanderer privatlivet hennes på jobb. Han tror hun er utro. men hun jobber der med vennine hennes. Han trruer med skilsmisse og at broren hennes skal komme og ta med hun ned til hjemmelandet vårt. Vi er tre barn i huset. Og jeg og søstrene mine gråter i søvn. Ikke fortell meg at det blir bdre nå de skilles fordi skilsmissen er ikke løsningen det er problemet. Jeg er frekk og vil si no til han fordi han tror han eier henne. jeg er redd.

Tema: Familie Vold
Hei, så fint at du skriver til oss.
Det er ikke greit for barna når foreldre krangler på den måten som skjer hjemme hos dere. Når konflikten er så høy som den er hos dere, så går dette barna. Sånn skal det ikke være.
Det moren din utsettes for, høres ut som negativ kontroll. Det kan du lese mer om på Røde Kors sine sider for ungdom. Der kan du ta kontakt for å få snakke med noen som kan mye om akkurat dette. Du kan både ringe og chatte.
Det er veldig bra hvis du klarer å snakke med moren din om hvordan det som skjer hjemme påvirker deg og søsknene dine. Kanskje kan det få henne til å be om hjelp? Vi har laget noen tips om hvordan du kan forberede den Vanskelige samtalen med en voksen.
På Røde Kors telefonen vet de hvor moren din kan ta kontakt for å få hjelp. Du kan også se på disse nettsidene, her eller her . Kanskje du kan se på det sammen med moren din?
Skjer det noe hjemme hos deg som gjør deg redd og utrygg, så kan du ringe til Alarmtelefonene for barn og unge 116 111.
Vi håper dere snart får det bedre. Ta kontakt med oss igjen om det er noe mer du lurer på.