6. april 2020
føler meg ikke trygg hjemme.
hei. i dag ble lillebroren min og jeg sint på hverandre, jeg slo og sparket litt. så ble lillebroren min sint og begynte å slå meg med en xbox kontroller på beinet. jeg gikk på rommet mitt haltende, så kom pappa og sa at det var bra av lillebroren min. hva skal jeg gjøre?

Tema: Familie Vold
Hei!
Alle barn har rett til god omsorg og å føle seg trygge hjemme. Barn skal også fritt kunne gi uttrykk for sin mening og de skal bli hørt og tatt på alvor.
Om du opplever at foreldrene dine behandler deg på en måte som ikke er bra for deg, skal du si ifra. Prøv først å forklare pappaen din hvordan du opplevde denne hendelsen. Om du trenger mer hjelp kan du snakke med helsesykepleier (helsesøster).
Vi har skrevet litt mer om hvordan barn skal ha det og ikke skal ha det hjemme, og hva de kan gjøre om de ikke har det bra, her.