30. juni 2020
Familie
Hei, æ e ei jenta på 14 år å e kjæpe lei av å bo hjemme æ klare det bare ikkje længer. Æ føle alt æ gjør e feil uansett å æ Ane ikkje Ka æ ska gjøre…så lurte æ på om dåkker kanskje viste Ka æ kunne gjøre?

Tema: Familie
Hei,
Fint du kontakter oss.
Det er ikke så uvanlig at tenåringer kan ha ganske heftige krangler med familien sin. For noen kan det være vanskelig å finne ut av hvordan de skal løse slike situasjoner.
Det beste er om du forsøker å snakke med foreldrene dine om dette. Det kan være lurt å ta den samtalen når situasjonen er litt rolig. Fortell hva du føler og hva du synes er vanskelig og se om dere kan komme fram til en avtale som dere kan bruke når situasjonen topper seg igjen. Vi har en siden som heter «Den vanskelige samtalen med en voksen» Håper og tror du finner noen gode tips der.
Tenker du at dette ikke hjelper, så bør du snakke med noen andre voksne du stoler på. Du kan også kontakte Alarmtelefonen for barn og unge på 116 111. Her kan du ringe eller chatte anonymt med noen som jobber i barnevernet.
Vi håper dere finner ut av dette.