11. oktober 2019
familie
hei jeg lurer på hvorfor lillesøsteren min krangler med meg hun terger meg plager meg å sier stygge ting til meg jeg forstår ikke hva jeg har jort galt jeg kjøper ting til henne jeg er snill med henne men hun er sur på mamma og pappa også jeg trenger svar jeg hvet ikke hva jeg skal gjøre

Tema: Familie
Hei!
Det høres ut som om lillesøsteren din har det vanskelig akkurat nå, og at hun ikke greier å være hyggelig mot deg. Det er trist og slitsomt, og det skal ikke være sånn, men du er flink som prøver å være snill med henne likevel.
Vårt råd er at du snakker med foreldrene dine om dette. Be dem om hjelp til å forstå og fortell hvordan det føles for deg. Det er foreldrene dine som har ansvar for at du har det trygt, godt og bra hjemme. De må jobbe med søsteren din for å få henne til å slutte å plage deg.
Hvis foreldrene dine trenger hjelp til dette, er det noe som heter familievernet. De kan gi råd og hjelp til familier som trenger det. Det er gratis å få hjelp av familievernet.
Vi håper dette går seg til og at foreldrene dine får søsteren din til å slutte å plage deg.