20. november 2019
Er usikker
Hei , jeg har mistet litt interessen for korps. Og jeg går på hip hop ballett og jazz og er assistent men jeg vil starte på mer dans og håndball men jeg har en lillesøster som også går i korps og hun slutter vis jeg slutter. Hva kan jeg gjøre???

Tema: Familie Fritid
Hei,
Det høres ut som du gjør mye gøy i fritiden din. Det er jo bra, men av og til kan det jo bli litt for mye.
Vi synes du skal snakke med foreldrene dine om at du har lyst til å slutte i korpset. Du kan fortelle dem at du er bekymret for at søsteren din vil slutte om du gjør det. Når du er 11 år, så skal ikke du føle at du ansvar for at søsteren din skal fortsette i korpset.
Fortell dem at du synes at dette er vanskelig å ta opp og at du håper de vil høre på deg. Øv deg på de setningene du vil begynne med og forsøk å tenk på hvordan de voksne vil reagere. Går ikke samtale sik du tenkte, så kan det være lurt å tenke igjennom en måte å avslutte samtalen på.
Vi håper dette ordner seg!