9. august 2019
Ensom
Hei, jeg føler meg veldig ensom for tiden… jeg har bare 2 venner jeg tørr å spørre om p finne på noe og begge de skal bytte skole fra skolen min. Jeg har noen andre venner, men føler meg ikke like nærme dem og har ganske stor sosialangst. Jeg har bare hatt 1 kjæreste i mitt liv og aldri kysset en gutt, er detter normalt? Omtrent alle vennene mine har kjærester og har sex, mens jeg aldri finner meg en kjæreste og er ikke populær heller så vwt liksom ikke hva jeg kan gjøre lengre og vil ikke fortelle mamma eller pappa for jeg vil ikke at de skal tro jeg ikke har noen venner eller synes synd på meg…

Tema: Følelser
Hei,
Fint du kontakter oss. Vi forstår godt at det ikke er lett å føle seg ensom. Du skriver at de beste vennene dine skal begynne på en annen skole enn deg. Skal dere kanskje begynne på en videregående skole? Hvis du skal det, så kan jo det også bli spennende. Her har du mulighet til å bli kjent med mange nye mennesker på din egen alder.
Du skal ikke bekymre deg for at du ikke har kjæreste. Det er helt normalt.
Hvis du føler at du sliter med vanskelige tanker, så kan du også ringe Hjelpetelefonen 116 123. Dette er en døgnåpen telefontjeneste for alle som trenger noen å snakke med. Du kan også skrive inn til, eller chatte via tjenesten Si det med ord. Dette kan være en fin tjeneste som kanskje passer for deg.
Til slutt vil vi si at du ikke bør være redd for å snakke med foreldrene dine om at du har det litt vanskelig nå. Det er antagelig de og dine næremeste venninner som kjenner deg best. Foreldre kan også være flinke til å gi råd. Hvis du synes det er ubehagelig, så kan du ta en titt på siden vår som heter «Den vanskelige samtalen med en voksen» Her kan du finne noen gode råd og tips på hvordan du kan gå fram for å snakke med foreldrene dine om vanskelige ting.
Lykke til!