27. mai 2019
Energidrikke
Skolen vår mener at vi ikke har lov med energidrikke på skolen!! På torsdag så hadde jeg energidrikke læreren tok den men jeg fikk den ikke tilbake! Og på fredag så satt jeg og drakk energidrikke så kom en miljøarbeider og tok den fra meg og kasta den i søpla! Er det lov??

Tema: Rettigheter
Hei!
Skolen kan ha regler om at man ikke får drikke brus eller energidrikk. Det er ganske vanlig at skoler har dette.
Hvis du har med brus, godteri eller energidrikk på skolen, så kan de som jobber på skolen ta fra deg dette. De skal ikke kaste det eller helle det ut, men gi det tilbake til deg når skolen er slutt. Det er foreldrene dine som bestemmer om du får drikke energidrikk eller ikke på fritiden.
Et lurt tips til deg kan jo være å la være å ha med energidrikk på skolen, og heller kjøpe det etter skoletid. Da slipper du disse problemene.
Du kan lese mer om regler på skolen her.