22. oktober 2019
en jente klassen min blir mobbet.
hei. jeg er en jente som er 8 år gammel. jeg går i fjærde klasse. på skolen er det en bølle gutt som hele tiden mobber en jente i klassen. han kaller henne stygge ting og slår henne og lugger henne. jeg hater at folk blir mobbet og jeg vil hjelpe dene jenta. vi er gode vener og jeg har sakt i fra til lærer flere ganger om at hun blir mobbet og jeg har sakt flere ganger til dene gutten at det han gjør er ikke pent. hva skal jeg gjøre for å få mobbingen til å ta slutt?

Tema: Mobbing
Hei!
Så fint at du er en god venn.
Hvis læreren ikke tar det du sier på alvor, kan du si fra til rektor. Du kan gjøre det alene sammen med venninna di. Du kan også be foreldrene dine å hjelpe deg hvis du trenger det.
Det er rektor som har ansvaret for at elevene har det trygt og godt på skolen. Det står i loven. Det er strenge regler for hva rektor skal gjøre når han eller hun får vite at noen ikke har det bra på skolen.
Du kan lese mer om hva rektor skal gjøre på nettsiden vår om mobbing.