31. mars 2020
Eg e lei
Jeg er dritt lei at mamma skal vere urettferdig, hun har slått og voldelig. Jeg er glad i henne og tørr derfor ikke si noe. Vil at søsken mine skal ha en god framtid.
Hva bør jeg gjøre?
Jeg vil bli adoptert av noen andre med søkene mine. Vil ikke at folk nærheten skal vite om volden.

Tema: Familie Vold
Hei,
Fint at du tar kontakt om dette.
Ingen har lov til å slå eller straffe barn. Denne loven gjelder også for foreldre. Les mer her
Du og søsknene dine har rett til å ha det bra hjemme. Hvis det er mulig skal barnevernet hjelpe til sånn at moren din forandrer seg slik at dere kan fortsette å bo med henne. Hvis det ikke går må dere kanskje flytte.
Det er viktig at du sier i fra til noen som kan hjelpe deg og familien din. Vi vil derfor anbefale deg å ringe Alarmtelefonen for barn og unge 116 111. Her kan du snakke med noen som jobber med barn som sliter og har det vanskelig hjemme. Alarmtelefonen kan også sette dere i kontakt med det lokale barnevernet der du bor.
Husk at du også kan snakke med en lærer du stoler på eller helsesykepleier på skolen din. Selv om skolen er stengt nå, så kan du ringe eller sende dem en melding. Det viktigste nå er at du og din familie får hjelp. Vi håper du finner ut av dette.
Selv om du sier ifra, betyr ikke dette at alle får vite om det som har skjedd. Fortell de voksne at det er viktig for deg at de avtaler med deg før de forteller det du sier videre til andre.
Er det noe annet du ønsker å ta opp med oss, så kontakt oss igjen.