14. juni 2019
diskriminering
Alle lærere kjefter på meg så mye men når en jente gjøre akkurat det samme svarer bare læreren vent litt. Jeg blir så sint og får lyst til å slå læreren min. Hva skal jeg gjøre. Jeg har sagt i fra til læreren men det funket ikke. Hun virket bra i noen dager etter på. Men så ble hun ennå være som om hun hadde glemt det. Jeg vil si det til rektor men lurer på om det er smart. Hva hvis hun sier det til henne og det blir verre pls hjelp meg?

Tema: Skole
Hei,
takk for at du skriver til oss.
Ordensreglene for hvordan dere skal ha det i klasserommet og ellers på skolen skal være de samme for både gutter og jenter.
Du kan forsøke å snakke med læreren din en gang til. Du kan fortelle at du opplever at læreren behandler gutter og jenter forskjellig. Dersom læreren din ikke har noen god forklaring på hvorfor han behandler dere forskjellig, eller problemene fortsetter, anbefaler vi at du snakker med rektor eller en annen voksen på skolen.
Du kan også snakke med foreldrene dine om hvordan du har det på skolen. Kanskje kan de hjelpe deg med å ta det opp med rektor.
Lykke til!