25. februar 2019
Broren min er en dritt
Broren min hater meg han poengterer alt jeg gjør, klager kaller meg stygge ting og vil at jeg skal forandre meg helt. Mamma og pappa gjør mye og prøver å snakke med han men det hjelper ikke. Jeg har prøvd å ignorere han men da begynte han å slå meg. Jeg prøver å være snill mot han, men han aksepterer meg ikke. Jeg vil bare flytte vekk fra han men det kan jeg ikke fordi jeg elsker de andre i familien min uansett om de plager meg eller ikke.

Tema: Familie Vold
Hei!
Takk for at du skriver til oss!
Broren din skal ikke kalle deg stygge ting og slå deg. Det er foreldrene dine sitt ansvar at han ikke gjør dette. Når broren ikke behandler deg greit er det viktig at du fortsetter å si fra til dem, og at de hjelper deg.
Vi har skrevet litt om din rett til god omsorg hjemme her.
Vi forstår at foreldrene dine forsøker å gjøre det de kan, men dersom det de gjør ikke hjelper, må de prøve enda hardere. De kan be om råd og hjelp på Familievernkontoret, eller hos barnevernet.
Om du opplever at ting blir veldig vanskelig hjemme, kan du også ringe til alarmtelefonen for barn og unge på 116 11.
Vi håper det løser seg!