23. mai 2019
Blir tatt på
Hei! Jeg blir tatt på, på mine private steder av min søster. Tror hun er lesbisk. Når jeg sier: hva f, tok du meg nettopp på … sier hun det bare var et uhell eller kødd

Tema: Familie Vold
Hei,
Takk for spørsmålet ditt.
Ingen har lov til å ta på deg på private steder uten av du vil det. Hvis søsteren din gjør dette med deg, så bør du si i fra til foreldrene dine. Dette er ikke greit.
Synes du det er vanskelig å snakke med foreldrene dine om dette, så bør du snakke med en annen voksen du stoler på, for eksempel helsesykepleier på skolen.
Du kan også ringe Alarmtelefonen for barn og unge på 116 111. Her får du snakke med en voksen som blant annet har erfaring med slike hendelser.
Her kan du lese mer om å bestemme over egen kropp