4. oktober 2019
bank-id
Hei.
Jeg kan ikke få bank-id da begge foreldre må signere og far vil ikke skrive under. Hva gjør jeg? Jeg trenger dette. Jeg skal søke skole snart…
Jeg har ikke kontakt med far da han ikke ønsker å treffe meg lenger…

Tema:
Hei,
Fint du kontakter oss.
Vi forstår at det er komplisert når faren din ikke vil signere på nødvendige papirer som du har behov for.
Vi har sjekket litt rundt dette med å søke på skoleplass og hva slags ID du da trenger. Det ser ut til å finnes flere alternativer. Du bør derfor snakke med rådgiver på skolen så snart som mulig. Sammen kan dere gå inn på siden til vibli.no – Hjelp til vigo.no og MinID Her bør du få hjelp fra rådgiver slik at det blir riktig.
Vi vet at det kan være komplisert når en forelder med foreldreansvar ikke vil samarbeide og gi underskrifter der det er nødvendig. Har du flere spørsmål som handler om dette, så kan du kontakte Barnas Jurist. Dette er et kontor som gir gratis rettshjelp til de som er under 25 år.