11. mars 2019
Artikkel/Ufrivillig
Hei,
For et år siden ble det ble skrevet en artikkel om meg på aftenposten. Jeg fikk ikke bestemme om jeg ville være med på den eller ikke. jeg vil gjerne få den fjernet. Jeg har prøvd å å ta kontakt med lederen av aftenposten men han svarer meg ikke. Hva kan jeg gjøre? grunnen til hvorfor jeg vil ha den vekk er fordi jeg syns det er skikkelig kleint at det står om meg på aftenposten. Akkurat nå bor jeg hos et beredskapshjem under barnevernet.

Tema: Rettigheter
Hei
Takk for at du skriver til oss.
Vi skjønner at du synes det er vanskelig når det står om deg i avisen. Vi håper det ikke er skrevet slik at du blir kjent igjen i artikkelen, for eksempel at bilde eller navn er med. Hvis Aftenposten fikk lov til å skrive artikkelen av foreldrene dine eller noen andre som har ansvaret for deg, er det ikke så lett å få den fjernet dessverre.Selv om en artikkel blir fjernet fra en avis, så kan den være spredt på nettet, og da er det nesten umulig å få den fjernet derfra.
Hvis det er barnevernet som har foreldreansvaret for deg nå, så kan du snakke med kontaktpersonen din i barnevernet om dette og høre hva de tenker er mulig å få til.
Vi håper du finner ut av det!