12. juni 2019
Alkohol
Hei, vi skal ha tiende klasse fest neste onsdag der nesten alle skal drikke alkohol. Jeg har veldig lyst til å drikke på den festen. Jeg er redd for at foreldrene mine finner ut av det. Er det mulig å få lov av de å drikke? Jeg har problemer med sosial angst, første gangen jeg drakk alkohol ble jeg mer sosial, jeg klarte å snakke med folk uten å få full panikk, jeg følte meg mer fri, glad og ble en helt annen person. Følte meg mindre ensom

Tema: rus
Hei, og takk for at du skriver til oss.
Du skriver at du føler deg tryggere og mindre ensom når du drikker. Det tror vi mange kan kjenne seg igjen i.
Det er vanskelig for foreldre å gi lov til å drikke når du er 16 år. Vi synes likevel du skal forsøke å snakke med foreldrene dine om hvordan du har det sosialt. Kanskje får dere også en god samtale om alkohol.
Hvis du velger å drikke, er det viktig at du ber foreldrene dine om hjelp hvis du kommer i vanskeligheter.