4. mars 2019
Aldersgrense
Dere sier at det er 13 års aldersgrense på Snapchat , Instagram osv men på AppStore og Google play står det 12 år. Hva er riktig og hva burde man høre på.

Tema: Aldersgrense
Hei og takk for at du skriver til Barneombudet.
Snapchat og Instagram har selv anbefalt at man bør være 12 år eller eldre for å bruke tjenestene. Dette er ikke reglene i Norge. I Norge er det slik at man ikke kan opprette en konto uten samtykke fra foreldrene sine på sosiale medier før man har fylt 13 år.
Vi anbefaler at du snakker med foreldrene dine om dette. Hvis du er under 13 år så må de samtykke til at du lager en konto på sosiale medier.
Du kan lese mer om det på våre websider.