30. august 2018
vold
Hei vi er en gutt og en jente på 17 år, vi er tvillinger og bestevenner. Under en krangel med faren vår, kom vi til å banne til han. Da dro han oss etter det venstre øret, inn på badet og vasket munnen vår med såpe. så dro han ned olabuksa og trusa vår, og ga oss noen harde klaps, så rumpene våre ble røde. Da vi hadde dradd bukse og truse opp igjen, dro han oss etter det høyre øret opp på loftet. Og sa at visst vi bannet til han igjen, skulle han kle oss naken å gi oss juling med beltet eller bjørkeriset. Så låste han oss inne på loftet hele natta. Vi var livredde, og holdt rundt hverandre, og trøstet og klemte hverandre, hele natta. Neste dag da vi slapp ut, fortalte vi det til moren vår. Hun sa bare at det var til vårt eget beste, og at det var vår egen skyld at vi ble låst inne. Hun bryr seg ikke, og lar faren vår slå og true oss nett som han vil. Vi er veldig glade for at vi har hverandre, og er bestevenner. Vi kan snakke om alt og dele alle hemmeligheter, selv om den ene er gutt og den andre er jente. Syns dere at vi bør anmelde faren vår. Hilsen tvillingene og bestevennene på 17 år.

Tema: Vold
Hei igjen,
Ja, utifra det dere har fortalt oss synes vi dere bør kontakte politiet og  anmelde faren deres. Politiet skal hjelpe og beskytte dere.
Den letteste måten å komme i kontakt med politiet er å ringe 02 800. Fortell hvem dere er, hvor gamle dere er, og hva dere opplever hjemme.
Hvis dere synes det er vanskelig, kan dere få hjelp. Enten fra politiet eller oss.
POLITIET:
Her finner dere telefonnummeret til et støttesenter hos politiet. De som jobber der hjelper dem som vil anmelde noe.
OSS HOS BARNEOMBUDET:
Hvis dere heller vil ha mer hjelp fra oss, må dere skrive inn et nytt spørsmål til oss med navnene deres og et telefonnummer vi kan ringe for å snakke med dere. Ingen andre enn oss kan se hva dere skriver. Vi har full kontroll over hvilke spørsmål som blir vist frem på barneombudet.no