15. september 2017
vold
søsteren min på 14 år bruker vold mot meg for å så viljen sin og når jeg ikke gjør som hun sier. hva burde jeg gjøre for å stoppe det?

Tema: Familie Vold
Hei,
Takk for at du skriver til oss.
Det er ikke greit at søsteren din bruker vold mot deg. Du har rett til å ha det bra hjemme i familien din, og du har rett til å ikke bli utsatt for vold. Du kan si fra til foreldrene dine. De skal beskytte deg, og sørge for at du har det bra og ikke blir utsatt for vold. Hvis foreldrene dine ikke klarer å stanse det, kan dere få hjelp hos noen andre.
Hvis foreldrene dine ikke klarer å hjelpe deg alene, kan du ringe til familievernkontoret. De er vant til å hjelpe familier med å leve bedre sammen. Det er gratis å få hjelp hos dem.