13. desember 2016
Vold
Jeg ble tatt på kroppen min av elever på en ubehagelig måte på skolen i dag!!…. Vi hadde en teit lek hvor vi skulle leke aktivister og politi, hvor politiet skulle dra fra hverandre aktivistene for å vinne… Teit…. Jeg ble tatt gjentatte ganger på kroppen min på en måte jeg ikke liker og ikke er greit. De tok på brystene mine, hoftene mine, rompa mi, lårene mine.
Jeg ble sint på de og dro fra leken…
En i klassen min driver å går rundt å klyper elevers hofter og mager… Og så mener hun at hun bare kiler,.. Det gjør hun absolutt ikke!
. Og jeg har vert deprimert og trist siden da… Jeg føler meg så misbrukt…. Hva skal jeg gjøre for å få det til å slutte? Hvordan skal jeg få hun teite jenten skal slutte å komme bak på ryggen min og sekueltrakkasere meg og andre?

Tema: Skole Vold
Hei,
Fint at du kontakter oss.
Det er bare du som bestemmer over din egen kropp. Det betyr at ingen har lov til å gjøre noe mot deg som du ikke vil eller har lyst til. Dette gjelder venner, elever på skolen eller andre voksne.
Det ser ut til at du har opplevd dette mens du er på skolen. Vi synes derfor at du skal ta opp dette med kontaktlærer, sosiallærer eller rektor på skolen din. Du kan også snakke med helsesøster på skolen. Det er viktig at skolen tar dette alvorlig.
Vi anbefaler deg også å snakke med foreldrene dine om hvordan du opplever de ulike situasjonene du har vært i.
Vi håper dette ordner seg.
Ta gjerne kontakt med oss igjen.