3. desember 2018
Venner og skole
Hei! På min skole så går det bare ni jenter i klassen min og det er bare en av dem jeg er god venn med og jeg kan stole på. Jeg er snill og prøver og snakke med alle jentene i klassen men nesten alle misliker meg? Hva er det jeg gjør galt? Jeg holder meg unna drama og sånt men andre jenter i klassen er fremdeles venner med de som heller ikke er med på drama? Jeg blir aldri inviter steder og ingen er med meg i friminutt bortsett fra den ene vennen min.
Kan jeg bytte skole siden jeg ikke kommer godt overens med de andre jentene? Lærerene er også dårlige og jeg lærer lite så det er en til grunn til og bytte.

Tema: Ensomhet Skole
Hei, så fint du skriver til oss!
Dersom du opplever at du ikke blir inkludert i miljøet på skoler er vårt råd at du snakker med en lærer, helsesøster eller rektor. De voksne på skolen skal passe på at du har det bra på skolen, og kan hjelpe deg sånn at jentegruppa blir mer inkluderende.
Du kan også lese mer om vennskap og få gode tips hos Ung.no.
Lenke til ung.no – vennskap
Hvis du ønsker å bytte skole, må du snakke med foreldrene dine om det. Hvis de er enige med deg, kan de søke til kommunen om at du får bytte til en annen skole.
Vi håper det blir bedre for deg! Skriv gjerne til oss igjen dersom det er mer vi kan hjelpe deg med!