31. oktober 2018
Trives ikke på skolen
Hei jeg trives ikke på skolen jev har veldig lyst til å bytte skole for vennina mi er slem også skjeftet rektor på meg uten grunn å jeg er alene i friminuttet alle ser det men ingen gjør noe med det jeg vil stikke av hva skal jeg gjøre?

Tema: Mobbing
Hei,
Så dumt at ting er kjipe på skolen. Alle skal ha det bra på skolen, så noe må gjøres for å ordne opp i dette.
Både rektor og lærerne har plikt til å sørge for at du har det bra. Det er heller ikke greit å bli kjeftet på av rektor hvis det ikke er noen grunn for det.
Vi tror dere må forsøke å fikse det på den skolen du går på først. Det kan virke vanskelig nå, men hvis dere får det til er det kanskje det beste for alle.
Det første som må skje er at du sier ifra om hvordan du opplever dette, og de som jobber på skolen må lytte til hva du sier. Hvis det ikke hjelper, kan du klage.  Her kan du lese mer om hvordan du kan klage på dårlig skolemiljø
Hvis dere har prøvd en stund og det ikke blir bedre, så må du få hjelp av foreldrene dine om å søke kommunen om å bytte skole. Kommunen skal da ta hensyn til hvorfor du ønsker dette.
Vi håper det ordner seg. Ta kontakt igjen om det er noe mer du lurer på.