18. juni 2018
Trives ikke hjemme
Jeg og mamma har ikke et bra forhold sammen, hun gir meg ikke privatliv og kjæfter og er sur på meg hele tiden. I tillegg har hun med seg kjæresten sin hjem og da føler eg meg mindre tilpass i mitt eget hjem, i begynnelsen var det greit fordi da så jeg han ikke så mye. Nå driver han å vandrer rundt og bare tar seg til rette og dette er noe jeg ikke er komfortabel med, har prøvd å snakke med mamma om det – men hun har sagt at jeg bare må finne meg i det. Jeg har bodd hos pappa innimellom, men er ikke alltid jeg får tak i han så da må jeg sove hos mamma. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, fordi jeg kan ikke akkurat flytte ut heller.

Tema: Familie
Hei, og takk for at du skriver til oss.
Dette tror vi mange kjenner seg igjen i. Å plutselig få en ny person inn i familien som man selv ikke har bedt om, kan sette i gang mange følelser enten man liker den nye eller ikke.  Det at foreldre faller for en ny person, betyr ikke at barna gjør det også. Mange foreldre glemmer dette og forstår ikke godt nok hvordan det er for barn å måtte forholdet seg til en ny person i huset.
Siden det ikke har hjulpet at du har snakket med moren din, trenger dere kanskje litt hjelp utenfra. Du eller dere kan få hjelp av familievernkontoret. Der er de eksperter på å hjelpe familier til å snakke sammen på en bedre måte. De kan sammen med dere også finne løsninger hvordan dere best mulig kan håndtere den nye situasjonen. Du kan bestille time ved familievernkontoret der dere bor.
Vi håper at dette vil hjelpe deg og at situasjonen løsner seg. Skriv gjerne til oss igjen.