10. august 2016
Til svar: Oppmøte i timer
Vi skrev til barneombudet tidligere om en ekkel lærerinne. At hun flørter med oss. Dette har blitt tatt opp av en av oss og en av foreldrene våre med rektor. Han sier han kan ikke bestemme over de som jobber hos han når de har fri. Ingenting blir bedre.

Tema: Fritid Skole
Hei igjen,
Vi i Barneombudet synes det du skriver er alvorlig og vi skjønner at dere ungdommer synes det er en veldig ekkel oppførsel av en lærer. Det er forståelig at dere ikke har lyst til å gå til undervisningstimene til denne læreren.
Rektor har plikt til å sørge for at dere trives og at dere har det trygt og godt på skolen. Det er en del av jobben hans/hennes. Det er riktig som rektor sier at han ikke kan bestemme over hva voksne gjør på sin fritid. Men det læreren har gjort på fritiden har fått konsekvenser slik at dere ikke trives. Det må rektor ta tak i. Når både en av dere og en av foreldrene deres har sagt i fra er det viktig at han tar det alvorlig og gjør det han skal.
Det er kan være straffbart i Norge når en voksen oppfører seg på denne måten mot barn.
Vi anbefaler dere derfor å ta kontakt med politiet og fortelle dem hva som har skjedd.
Lykke til!