3. juli 2017
T-banen
Hei. Jeg synes det er ganske skummelt å ta t-banen alene. Mest redd for stasjonen. Har opplevd en litt ekkel hendelse på t-bane stasjonen før. Er også generelt redd for å gå forbi skumle folk.. har dere/du noen tips til hvordan ikke være så redd? Er sikkert litt teit som spør..

Tema: Følelser
Hei
Så fint at du skriver til oss om dette.
Vi forstår godt dette kan være litt skummelt. Du er nok ikke alene om å ha det sånn. Vi tror det vil være til stor hjelp om du snakker med noen om det. Hvis du har hatt en ekkel opplevelse er det helt naturlig å bli litt redd senere. Ofte vil det å snakke med noen være en hjelp i seg selv.
Du kan snakke med venner, familie eller andre voksne du stoler på. For eksempel en lærer eller helsesøster. Kanskje du kan avtale at du ringer dem når du tar t-banen eller kommer i situasjoner du føler deg utrygg?
Du kan også ringe Kors på halsen – Røde kors-telefonen. De som svarer er frivillige i Rød kors med god opplæring i å lytte, snakke og støtte barn og ungdom. Det er gratis og du er anonym. De har også en chat-tjeneste. Telefonnummeret er 800 33 21 og nettsiden her.
Vi håper dette hjelper!