21. desember 2018
Strenge foreldre
Hei vi er en gutt og en jente på 15 år, som er tvillinger og bestevenner. Vi har ganske strenge foreldre, som er veldig opptatte av regler. Igår fikk vi juleferie fra skolen vår. Vi var litt uheldige, og rakk ikke den avtalte bussen hjem. Så vi måtte ta en buss som gikk en time senere. Da vi kom hjem fikk vi grov kjeft av moren og faren vår. Vi prøvde og be om unnskyldning, for at vi ikke rakk hjem til avtalt tid. Men foreldrene våre ville ikke høre på oss, Og gav oss straff. Den straffen de ga oss var og låse oss inne på loftet hele natta. De straffa oss sånn for at vi skulle bli lydige tenåringer. Det var nå det de fortalte oss i dag tidlig da de slapp oss ut igjen. Så vi lurer på, har foreldrene våre lov til og låse oss inne på loftet som straff en hel natt? Det var veldig skummelt, selv om vi nå er en gutt og en jente på 15 år. Hilsen tvillinger på 15 år.

Tema: Familie
Hei!
Vi tror at dere har skrevet til oss flere ganger før, og vi blir bekymret når dere fortsatt skriver om at dere har det vanskelig hjemme.
Hvis dere har det vanskelig hjemme, er det viktig at dere tar kontakt med noen som kan hjelpe dere. Vi anbefaler dere å ringe Alarmtelefonen for barn og unge på 116 111. De kan hjelpe dere videre.
Vi har også mer informasjon om god omsorg i familien og hva foreldre kan gjøre og ikke på denne siden.
Vi håper at dere ber om hjelp, og at situasjonen bedrer seg for dere.