7. juni 2018
Straff på sfo
Hei. Søskenbarne mitt i første viste tissen til en jente på sfo. Han ble straffet med å ikke få leke med vann sammen med de andre i en uke. Alle lekte med vann får det var 30 grader. Hva kan tante gjøre? Hun er redd han vil få mere straff om hun sier fra?

Tema: Skole
Hei
Søskenbarnet ditt kan ikke få mer straff av at tanten din sier i fra. Du kan be henne snakke med rektor på skolen om dette. SFO er nemlig en del av skolen og da er det noen regler som gjelder.
De reglene som gjelder, er ordensreglene på skolen. I disse skal det også stå hva som kan være straffen om elevene bryter reglene. Den straffen søskenbarnet ditt fikk kan tante spørre rektor om hun er enig i, og om den står i ordensreglene.  Du kan lese mer om ordensreglene på nettsiden vår.