3. april 2017
Stoff & samleie
Foreldrene mine tvinger i meg stoff og jeg blir seksuelt brukt av mamma. De binder meg fast til en stol og gjør følgende, dette skjer nesten hver kveld. Jeg har ikke turt å snakke med noen om dette, derfor sente jeg inn dette anonymt til dere

Tema: Vold
Hei
Det er bra at du skriver til oss. Det er nemlig viktig at du får hjelp, og finner noen å snakke med om dette.
Ingen skal gjøre disse tingene mot deg. Det er forbudt å misbruke barn og det er veldig viktig at du får snakket med noen voksne som kan hjelpe deg så raskt som mulig.
Du kan snakke med helsesøster eller en lærer på skolen. Du kan også ringe alarmtelefonen for barn og unge på nr. 116 111. De kan hjelpe deg videre. De har åpent på ettermiddagen og kvelden også.
Les mer om alarmtelefonen her
Barnevernet skal hjelpe barn som ikke har det bra hjemme.  Du kan lese mer om barnevernet her:
Lenke til informasjon om barnevernet.
Barneombudet har også laget en oversikt over andre du kan snakke med og hvem som kan hjelpe deg:
Lenke til hvem du kan snakke med
Lenke til hvem som kan hjelpe deg
Du kan også ringe oss i Barneombudet på ukedager fra kl. 9-15. Telefonnummeret hit er 22 99 39 50. Du kan be om å få snakke med Elin eller Hilde. Vi kan for eksempel hjelpe deg å ta kontakt med barnevernet.
Ikke vær redd for å si fra!