10. oktober 2017
Søsken
Hei! Jeg er meget lei av at min storebror skal blande seg inn i mitt liv. Er det noe som sier at han kan det? Som om f.eks hvor lenge jeg kan være ute?
Gutt 15

Tema:
Hei,
Takk for spørsmålet ditt!
Av og til er det ganske irriterende at storesøsken blander seg inn grensesetting og oppdragelse av yngre søsken. Det har vi forståelse for.
I utgangspunktet er det foreldrene dine som skal sette grenser for deg og gi deg råd i oppveksten. Vi synes du skal snakke med foreldrene dine om dette. Si fra hva du mener og be dem om å si i fra til broren din.
Vi har laget en side om temaet Den vanskelige samtalen med en voksen. Her gir vi råd til hvordan du kan gå fram for å diskutere ulike vanskelige temaer.
Vi håper dette kan hjelpe deg videre.
Lykke til!