16. mai 2018
Skulkinge
Hello jeg skulker skolen fordi jeg har depresjon. Vil IST læring informere foreldrene mine at jeg er borte? Det er ikke It’s Learning men det er IST læring. Vil foreldrene mine få en E-mail om at jeg er borte?

Tema: Familie Skole
Hei igjen!
Ja, dersom du er borte fra skolen uten å ha lovlig fravær, så skal skolen varsle foreldrene dine. Skolen skal passe på at du får en forsvarlig opplæring, og da må de reagere dersom det er elever som ikke kommer.
Foreldre har ansvaret for å passe på barna sine og gjøre det som er best for dem. Det er derfor skoen skal varsle foreldrene dersom en elev ikke har det bra, eller blir borte fra skolen. Dersom du er redd for at skolen skal si ifra, så prat med læreren din om det. Eller ta kontakt med helsesøster på skolen slik at du kan få hjelp.
Dersom det er vanskelig å snakke med foreldrene dine om dette, så har vi noen råd som kan hjelpe. De finner du her: Den vanskelige samtalen