13. juni 2018
Skole
Hei. Jeg blir mobbet på skolen men tør ikke a si de til voksene jeg er redd får at andre skal kalle meg får sladre hank hva kan jeg gjøre ?

Tema: Mobbing Skole
Hei, og takk for at du skriver til oss.
Det er ikke lov å mobbe andre. De som mobber skal stoppes. Det er veldig viktig at du sier fra, selv om du er redd for å bli kalt sladrehank. Det kan være vanskelig å si ifra, men for at mobbingen skal stanse er det viktig å si ifra når det skjer eller har skjedd.
Snakk med en voksen du stoler på. Det kan være en lærer, helsesøster, rådgiver på skolen, rektor, treneren eller foreldrene dine. Det er de voksne som har ansvaret for å se og stanse de som plager andre.
Barneombudet har laget en egen nettside om mobbing som du finner her. Her kan du lese mer om hva du kan gjøre når du blir utsatt for mobbing.
Hvis du ikke får det bedre, kan du og foreldrene dine klage til Fylkesmannen. De skal passe på skolen følger loven, og loven sier at du har rett til å ha det bra på skolen
Skriv gjerne til oss hvis du har flere spørsmål eller ikke får hjelp.