11. september 2017
Skole
Har jeg lov til å bli med vennen min på skolen en dag hvis vi går på forskjellige skoler? Altså, jeg bur i en annen kommune og har veldig lyst til å bli med henne på skolen. Vi er like gamle. Er det lov?

Tema: Skole
Hei!
Takk for at du skrev til oss om å besøke en annen skole.
Det er skolen som vennen din går på som må bestemme om du kan få komme på besøk. Hvis du ikke drar på besøk på en dag det er fri på skolen din, må du be din egen skole om å få lov til å være borte. Det gjelder selv om du er på besøk på en annen skole.
Så det du må gjøre, er å spørre om lov. Da må du spørre begge skolene; både din egen og den andre skolen. Du må også spørre foreldrene dine om det er i orden. Hvis de synes det er en god idé, kan de sikkert hjelpe deg med å snakke med skolene.