4. september 2017
Skole
Hei..jeg lurer på hvor mange km unna en skole man kan bo for å få fortsette der. Når man går hvor mange km kan avstanden være fra skolen og der man bor? Og når man kjører, hvor lang må avstanden være fra skolen og der man bor? Håper på svar så fort som mulig!❤️

Tema: Skole
Hei, og takk for spørsmålet ditt.
Det er ikke antall kilometer som avgjør hvilken skole man skal gå på.
Det er adressen din som bestemmer hvilken skole som er din nærskole. Du har rett til å gå på nærskolen. Dersom du flytter kan det være en annen skole som blir nærskolen din. Mer om retten til å gå på nærskolen finner du her: Nærskolen
Hvis du flytter til en annen kommune er det vanlig at du må bytte skole. Hvis du gjerne vil fortsette på samme skole kan du søke om det, men da må begge kommunene gå med på det.
Vi håper du fikk svar på spørsmålet ditt, hvis ikke er du velkommen til å skrive til oss igjen.