14. august 2015
Samværsavtale
Jeg er en 13 år gammel jente, mine foreldre valgte å gå fra hverandre for ca 7 år siden. Min far siden den tid har fått seg en ny familie. Og jeg ønsker å gjøre om på Samværsavtalen vi har nå av mange grunner. Dette har vært formidlet til han tidligere, og faller ikke i smak kan man si. Og min mor vil kun det beste for meg. Og ønsker IKKE og tvinge meg. Hele greia men samvær går utover meg Assa jeg kan gruer meg i en uke før jeg skal til pappa+++ .
Vi har vært i kontakt men flere "instanser" og det vi blir enige om blir holdt til vi går ut døra omtrent. Mitt spørsmål til dere er da: Jeg ønsker og ha en "ny" avtale da det gjelder samvær. Denne avtal er min mor enig i men ikke min far. Hva må vi/ jeg gjøre da når ikke mamma og pappa er ikke enige. Jeg vet at jeg er 13 og da ikke kan bestemme selv. Men hva gjør man da ikke mor og far er enige?

Tema: Samvær
Hei,
Det er foreldrene dine som bestemmer hvor du skal bo, men du skal få lov til å si din mening.
Foreldre dine har en samværsavtale som du ikke er fornøyd med. Det kan hende at den avtalen ikke har blitt endret siden de flyttet fra hverandre for 7 år siden. Siden du nå er 13 år skal din mening i saker som gjelder deg telle mye.
Hvis avtalen ikke fungerer er det ingen ting i veien for at dere forandrer på den, men da må begge foreldrene dine være enige i det. Du kan lese mer om det på lenken under:
Lenke til side om endre samværsavtale
Vi forstå at du har forsøkt å snakke med foreldrene dine om dette flere ganger, men faren din vil at det skal være slik det har vært. Hvis det er vanskelig for familien å bli enig kan dere få hjelp hos familievernet.