29. mai 2018
Rettigheter
Hvorfor kan ikke jeg være som kattene mine, gå på turer alene hvor som helst uten å tenke på tid og skole? Kan jeg ikke bare kaste vekk moderne ting og bo i naturen?

Tema: Skole
Hei,
Fint at du kontakter oss!
Vi hos Barneombudet svarer først og fremst på spørsmål som handler om rettigheter. Vi har dessverre ikke noe godt svar på det spørsmålet du stiller.
Likevel forstår vi godt at det er fristende å ha et liv hvor man av og til ikke må tenke på tid eller skole. Snart er det sommerferie og det kan jo bli en fin pause.
Hvis det er ting på skolen din som er ekstra vanskelig, så er lurt om du snakker med en voksen om det. Det kan være foreldrene dine eller en lærer du liker.
Du kan også stille oss et nytt spørsmål om det er noe mer du lurer på.