7. desember 2017
Rasistisk lærer
Hei, det er en lærer på skolen som alltid skal hakke på meg og si noe dumt eller klikke helt på meg uten noen grunn, selv er jeg en grei gutt og alle andre lærerene sier at jeg er meget grei, men han ene sier heletiden at jeg må skjerpe meg og en gang så tok han bøkene mine og smalt de ned på gulvet. Hva skal jeg gjøre!?

Tema: Mobbing Skole
Hei,
Det er ikke greit at læreren oppfører seg dårlig mot deg, og det er fint at du skriver til oss om dette.
Du kan si fra til rektor. Rektor har plikt til å hjelpe deg, sånn at du har det bra på skolen. Hvis rektor ikke hjelper deg kan du klage til noe som heter Fylkesmannen. Du kan lese mer om dette på nettsidene våre.
Hvis du synes det er vanskelig å gå rett til rektor, kan du fortelle hvordan du har det til en annen voksen på skolen. Dette kan være en lærer du stoler på, eller helsesøster. De er vant til å snakke med barn og unge om mange forskjellige ting. Du kan også fortelle dette hjemme, sånn at de kan ta det opp med skolen.
Alle har rett til å ha det bra på skolen. Ingen har lov til å plage deg, heller ikke voksne.