20. april 2017
PPT…
Hei, jeg lurer på hvorfor jeg bare var hos PPT bare 2 ganger, jeg spurte "kontaktpersonen" min om jeg skulle dit igjen, og h*n sa at det er ikke var sikkert at jeg skulle dit mer…før kanskje når jeg går på ungdommskolen, og jeg syns det er litt bra men og veldig dumt siden jeg føler at jeg trenger å ha en å snakke med og da tenkte jeg at jeg kunne ha litt flere samtaler med ppt-rådgiveren min…
PS: plizzz ikke dømmmm!:( håper dere fatter;(

Tema: Skole
Hei, så fint at du skriver til oss om dette.
PPT sin jobb er å gi råd og hjelpe barn når de har ulike problemer på skolen. De skal hjelpe deg med å finne ut hva du trenger hjelp med, og hvordan du best mulig kan få hjelp.
Når PPT har snakket med deg skriver de som oftest en rapport som de gir til skolen og foreldrene dine. Der står det hva de mener skolen bør gjøre for at du skal få den undervisningen du trenger. Foreldrene dine skal fortelle deg hva som står i rapporten.
Hvor mange ganger man er hos PPT varierer veldig. Normalt vil du være ferdig hos PPT når dere har funnet ut hva du trenger hjelp med og hvordan du best mulig kan få hjelp. Hvis du føler at du trenger å ha en å snakke med, anbefaler vi at du tar opp dette med PPT-rådgiveren din eller med foreldrene dine. Da kan dere sammen finne ut hvor du best kan få denne hjelpen videre, for eksempel gjennom videre kontakt med PPT, hos BUP eller helsesøster.
Les mer om PPT på denne siden.
Du kan også selv ta kontakt med helsesøster på skolen hvis du har behov for å snakke om noe. Dette kan være både små og store problemer.
Her kan du lese mer om hva du kan snakke med helsesøster om.