6. november 2018
penger
pappa jobber for en rik mann og han betaler pappa dårlig for og tjene mer penger selv uansett om han har masse penger allerede og ikke jobber så mye
pappa jobber mye mer enn alleandre jeg kjenner hva kan jeg gjøre for og hjelpe

Tema: Familie penger
Hei og takk for at du skriver til Barneombudet!
Jobb og lønn er en først og fremst en sak mellom sjefen og den som jobber. Det er nok ikke så mye du kan gjøre for å forandre på akkurat det. Men faren din er sikkert veldig glad for at du bryr deg om ham. Kanskje du kan prøve å snakke med ham om det? Da kan han kanskje forklare deg litt mer om jobben og hvorfor det er som det er?
Hvis du syns det er vanskelig å snakke med faren din om dette, så kan du kanskje spørre om hjelp fra en voksen du stoler på? Dette kan for eksempel være læreren din eller helsesøster på skolen. Kanskje de har noen gode tips til hva du kan gjøre.
Vi hos Barneombudet har laget noen tips til hvordan barn kan snakke med voksne om vanskelige ting. Disse finner du her.
Vi håper dette var til hjelp. Du må gjerne skrive tilbake til oss dersom du lurer på noe annet!