13. juni 2017
Penger
Hva må jeg gjøre hvis jeg har fått 100 kr av pappa og skulle gi tilbake 50 kr også mister jeg alle 100 kronene og pappa kan kankje slå meg😭😭😭😭😭

Tema: Vold
Hei,
Alle kan gjøre feil. Det skal ikke være sånn at du er redd for at pappaen din skal slå deg for dette.
Det er ikke lov til å slå barn, uansett hva som har skjedd. Hvis du er redd for at pappaen din skal slå deg, kan du fortelle det til en voksen du stoler på. Da kan også pappaen din få hjelp til å være en god pappa som ikke slår, eller ikke gjør at barna er redde for at han skal slå.
Du kan snakke med helsesøster på skolen, eller en annen voksen. Hvis du er redd for at han skal slå deg kan du også til Alarmtelefonen på 116 111.
Lenke til Barneombudet sin nettside «Har foreldre lov til å slå?».