2. februar 2016
Pappa
Hvorfor sender Norge pappa til Afghanistan. Afghanistan ville ikke ha han og sendte han tilbake så han er hos oss nå i 3 dager. Kan du hjelpe meg så ikke politiet henter pappa en gang til. Han er den snilleste i verden og ikke kriminell. Familien vår har hatt det så vondt. Hilsen N

Tema: Asyl
Hei,
Vi skjønner godt at dette er vondt for deg og for familien din.
Dessverre kan ikke Barneombudet hjelpe til sånn at faren din får bli i Norge. Det er noen andre som bestemmer om han får bli i Norge. Det er UDI og Utlendingsnemnda. Barneombudet kan ikke gjøre om på det de har bestemt.
Barneombudet har laget en oversikt over hvem barn kan snakke med når noe er vanskelig i livet. Heller ikke disse kan hjelpe deg sånn at faren din får bli i Norge, men kanskje det er ok å snakke med noen likevel.
Lenke til hvem du kan snakke med