21. august 2017
Pappa
Jeg har bodd med mamma hele live the mitt. Men da jeg fylte 10 skulls faren min inn I bildet og jeg vil bli kjent med Han men mamma blir så lei seg. Jeg har så mange spørsmål til P. Men hvordan skal jeg gjør dette uten at mamma blir lei seg og ikke merker det

Tema: Familie
Hei!
Du skal ikke måtte ordne opp i dette alene. Foreldrene dine må hjelpe deg og lytte til dine meninger og behov, selv om de kan synes det er vanskelig. Vi har noen råd til hva du kan gjøre og hvordan du kan få hjelp.
Det enkleste er om du klarer å snakke med moren din om dette. Fortell hvordan det er for deg når hun blir lei seg, og be henne om å snakke med faren din for å finne en måte som du kan bli kjent med ham på. Du kan godt vise henne det du har skrevet til oss.
Hvis du ikke vil snakke med moren din, kan du snakke med en annen voksen som du stoler på. Det kan for eksempel være helsesøster på skolen eller en lærer. Den voksne kan hjelpe deg. Du kan også ringe Kors på Halsen og snakke med en voksen der. Det er helt anonymt, og de vet derfor ikke hvem det er som ringer. De kan hjelpe, og noen ganger er det viktig å bare ha noen å prate med om vanskelige ting.
Du eller foreldrene dine kan også kontakte familievernkontoret. Det er gratis, og de kan hjelpe familier med å løse sånne problemer som dere har nå.
Vi håper dette hjelper. Send oss gjerne et nytt spørsmål hvis dette svaret ikke hjalp deg.