27. februar 2018
Nytt barneombud
Hei!
Jeg er veldig intressert i barns rettigheter og lurte på om det skal ansettes noen barn & unge når det nye barneombudet skal få jobb?

Tema: Barneombudet
Hei, og takk for at du skriver til oss!
Ja, når det nye ombudet skal ansettes i løpet av de nesten månedene så skal det være med et barnepanel/ungdomspanel som skal intervjue de beste kandidatene til jobben.
Det er barne- og likestillingsdepartementet som har ansvaret for ansettelsen av det nye ombudet, og som har ansvar for dette panelet.
De har bedt alle barn og unge i Norge om innspill til hvordan man mener at et nytt ombud skal være. Departementet satte en frist til 25. februar på å sende en e-post til postmottak@bld.dep.no, men send gjerne inn en e-post til dem dersom du har noen innspill, selv om fristen har gått ut. På Facebook-siden til departementet kan du se innlegget der de ba om innspill.
Og så utrolig flott å høre at du er interessert i barns rettigheter, og veldig bra at du engasjerer deg i ansettelsen av nytt ombud.