15. desember 2018

Moren svarer

Hei æ har en sønn på 2mnd.
Barnefaren e 26 år. Moren har stoppet abonnement hans på telefon. Så kan ikke ringes/melding. Spurte koss nav å andre kan kontakte han da. Hu svara at de skulle snakke me hu å ikke han. Har hu lov t å stoppe abo + snakke før han? D bi jo hennes historie å ikke hans

Hei og takk for at du skriver til Barneombudet.

Vi vil anbefale at du og barnefar kontakter familievernkontoret og snakker om hvordan dere skal løse ting videre. De kan hjelpe med både større og mindre utfordringer.

Alle som opplever vansker, konflikter eller kriser i familien kan få tilbud om behandling og rådgivning fra familievernet. På familievernkontorene møter du blant annet psykologer og sosionomer med videreutdanning i familieterapi.

  • Familievernet krever ikke henvisning fra lege eller lignende
  • Du tar selv kontakt for å gjøre en avtale med ditt familievernkontor
  • Det er helt gratis å benytte seg av tjenesten
  • De har taushetsplikt

Du finner kontaktinformasjon til familievernet her.

Hilsen oss hos Barneombudet

Spørsmålsarkiv