13. oktober 2017
Mobilhotell – Risiko
På skolen har vi mobilhotell og har opplevd at noen tar andres mobil, av den grunn oppleves det risoko med slik bruk.
1. Kan skolen kreve at vi bruker mobilhotell?
2. Kan vi legge mobilen bort selv e.g. Sekk?
3. Noe løsning på problemet. Lærer har snakket med elevene som tar andres mobil men ser ikke ut til å bli bedre

Tema: Skole
Hei,
Skolen kan bestemme at dere skal legge mobilene i et mobilhotell. Men da har skolen ansvar for at det ikke skjer noe med mobilene, og dere skal få dem igjen på slutten av skoledagen.
Hvis det er et problem med at elever tar andres mobiler mens de oppbevares i mobilhotell, og skolen ikke tar ansvar for mobilene, bør dere ta opp dette med skolen. Da bør skolen ha andre løsninger for oppbevaring av telefonene. Noen skoler har regler om at mobiltelefonen skal ligge avslått i sekken i skoletiden, og dere kan for eksempel foreslå dette for skolen.
På våre nettsider har vi mer informasjon om lover og regler for mobil på skolen.