15. mars 2017
Mobbing
Hei jeg har blitt kalt stygg, feit, svart, ekkel og mye mer pga hvordan jeg er dom person jeg orker ikke mer jeg m bytte skole hvis jeg skal klare meg vidre i livet! Men hvordan skal jeg bytte skole hvis moren eller faren min ikke støtter meg?

Tema: Mobbing Skole
Hei,
Fint at du kontakter oss.
Du har rett til å ha det bra på skolen du går på. Ingen har lov til å mobbe eller krenke deg. Det er skolens ansvar å sørge for at du ikke blir mobbet. Det  er viktig at læreren din og rektor får informasjon om hvordan du har det. Da skal de hjelpe deg.
Du kan lese mer om rettighetene dine her
Foreldrene dine må være enig dersom du skal søke om å få bytte skole. Dersom situasjonen din er veldig vanskelig, så kan det kanskje være lurt om du kan få hjelp av en annen voksen til å snakke med foreldrene dine om dette. Det kan være kontaktlærer eller en rådgiver på skolen.
Vi har laget noen gode råd på hvordan man kan ta den vanskelige samtalen med en voksne. Ta en titt på dette, kanskje kan det hjelpe deg litt videre.
Ta kontakt igjen om det er noe du lurer på.