8. oktober 2018
Mobbing
Hei på hele barneskolen 1-10 klasse ble jeg mobba og utestengt nå som jeg er begynt på vgs har det fortsatt men de mobber meg ikke de bare utestenger med og ignorerer meg hele tiden det er kjempe kjedelig

Tema: Mobbing Skole
Hei, så fint at du skriver til oss om dette.
Det er veldig leit å høre at du har blitt mobbet over så lang tid. Sånn skal det ikke være, og vi skjønner at det er vanskelig for deg. Du har rett til å ha det bra på skolen, og bli beskyttet mot alle former for mobbing. Utestenging og ignorering er også mobbing, og det de andre gjør mot deg er derfor ikke greit.
Når noen blir mobbet på skolen, så har rektor ansvar for å stoppe det. Rektor har plikt til å sette inn tiltak for å få slutt på mobbingen og sørge for at du får det bra på skolen igjen. Alle som jobber på skolen har også plikt til å si ifra til rektor hvis de får mistanke om at noen blir plaget.
Vårt råd er derfor at du sier ifra til noen voksne på skolen om hvordan du har det, slik at du kan få hjelp. Du kan snakke med rektor, en lærer, helsesøster eller en annen voksen du stoler på. Du kan også be foreldrene dine om hjelp til det opp med skolen hvis du synes det er vanskelig.
Vi har skrevet mer om mobbing på skolen og hva du kan gjøre på denne siden.
Vi håper dette kan være til hjelp, og at du får det bedre snart. Hvis ikke, må du gjerne skrive til oss igjen.